R.I.P Malik Bendjelloul

Barn från 70-talet / Permalink / 1
Jag hade helt och hållet missat att barnskådespelaren Malik Bendjelloul avled under våren.
Malik gjorde rollen som filip i serien Ebba och Didrik, jag har skrivit ett inlägg om honom tidigare som ni hittar HÄR.
Tänkte nämna det utifall att det var någon mer än jag som missat det, och tyckte att han förtjänade att hyllas lite extra.
Tråkigt nog verkar det som att det var självmord då Malik hade varit deprimerad under en lång tid. Malik blev bara 36 år så det var väldigt tragiskt.
Vill ni läsa hela artikeln om honom kan ni hitta den på SVT HÄR!

Minns ni honom ifrån serien? Dela gärna med er av minnen ni har därifrån.

 


#1 - - TJ:

Tjena!

Jag lite önskemål, kan du inte skriva lite om barnskådespelarna som medverkat i alla Julkalendrarna som gått på tv? Till exempel Matilda Grahn & Teo Runsiö som var med i LasseMaja, Andreas Haglund som var med i Dieselråttor och Sjömansmöss, etc ? :)

Svar: Jättebra idé! Jag börjar med det den 1a december :)
isabelletronnblom.blogg.se

Till top