Erik Lindgren

Barn från 70-talet / Permalink / 1
Erik Lindgren föddes 1972 i Bromma, Stockholm. Han är känd för sin huvudroll i Rasmus på luffen.
Erik valdes ut till huvudrollen i Rasmus på luffen bland 700 sökande pojkar. Efter sin medverkan i Rasmus på luffen var han med i Folkans uppsättning av Snövit och de sju dvärgarna, där han spelade dvärgen Kloker. På 90-talet medverkade han i ett avsnitt av TV-programmet 7 till 9 (där han var en av 4 tidigare barnstjärnor från Astrid Lindgren-filmatiseringar) som tävlade i en frågesport om Lindgren.
 
Filmografi
1985 - Pelle Svanslös i Amerikatt (röst)
1985 - Taran och den magiska kitteln (röst)
1985 - Vägen till Gyllenblå (TV-serie)
1981 - Rasmus på luffen

 
Källor: Wikipedia
 
#1 - - Sonia Json Ryen:

Ända sedan första gången jag såg "Rasmus på luffen" med Allan Edwall och Erik Lindgren har jag älskat båda. Vet inte hur många gånger jag har sett filmen och TV-serien.
(Jag är så gammal nu, så jag börjar se fram mot att få träffa Allan Edwall)

Till top